Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Ιωάννα Nοταρά μιλάει στο Καινό

Η Ιωάννα Νοταρά είναι η συγγραφέας των μυθιστορημάτων "Χαμένες αγάπες" και "Στη σκιά του πάθους".
Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου ζει με τον σύζυγό της. Τελείωσε το Τοσίτσειο Αρσάκειο Εκάλης και αργότερα σπούδασε στη Γερμανία όπου και έζησε έως το 1980. Εργάστηκε για πολλά χρόνια σε γνωστό Ελβετικό οίκο ρολογιών και κοσμημάτων και τα τελευταία χρόνια παραιτήθηκε για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή . Εκτός από γερμανικά, μιλάει αγγλικά και γαλλικά. Με αυτά τα λίγα λόγια μας συστήνεται στο πίσω μέρος των βιβλίων της. Θέλοντας να μάθω κάτι παραπάνω γι αυτήν και τις σκέψεις της, της ζήτησα να μοιραστεί μαζί μας λίγα λόγια, η οποία και ανταποκρίθηκε με χαρά.
Ας δούμε τι μας είπε...




  1. Πείτε μας με πέντε λόγια ποια είναι η Ιωάννα Νοταρά.
Η Ιωάννα Νοταρά, είναι σύζυγος, μητέρα, αδελφή και πρόσφατα γιαγιά! Ο γιος μου είναι από τον πρώτο μου γάμο και θα έλεγα είναι, ό,τι σημαντικότερο πέτυχα στη ζωή μου, εγώ, όπως και κάθε μητέρα. 

  1. Ποιος είναι ο λόγος που ένας άνθρωπος αφήνει πίσω του μια επαγγελματικά «στημένη» ζωή και γίνεται συγγραφέας;
Χμ, η συγγραφή θαρρώ υπήρχε πάντα μέσα μου. Παρά τις αντιξοότητες που χρειάστηκε να προσπεράσω για να επιτύχω στην προηγούμενη δουλειά μου, δεν έπαψε ποτέ τα βράδια το μυαλό μου να ψάχνει τη στιγμή που θα ξέφευγα. Άρα ήταν ανάγκη που έγινε στόχος και επειδή ως πεισματάρα, πραγματοποιώ τους στόχους μου, κάποια στιγμή έγραψα ΤΕΛΟΣ στην καριέρα μου και καταπιάστηκα με τη συγγραφή. Ξέρω ότι είναι δύσκολος ο δρόμος, αλλά η ανάσες που δίνει το γράψιμο στην ψυχή μου, κάνουν τον δρόμο αυτό ευχάριστο.

  1. Είναι εύκολο να ζήσει κάποιος σήμερα από τη γραφή;
. Όχι. Έτσι κι αλλιώς σήμερα κανένα επάγγελμα δεν είναι σε θέση να καλύψει τις ζωές μας στην Ελλάδα και πολύ περισσότερο το επάγγελμα του συγγραφέα. Αν όμως αγαπάς κάτι τόσο, όσο εγώ το γράψιμο, παύεις να το σκέφτεσαι. Προχωράς, ελπίζοντας να αρέσουν οι ιστορίες σου και ο τρόπος που τις διηγείσαι.

  1. Η οικογένειά σας πως αντέδρασε;
Ο άνδρας μου και με ενθάρρυνε και με στήριξε και με στηρίζει. Ο γιός μου, ξέρω πόσο υπερήφανος νιώθει κάθε φορά που του δίνω με τα χέρια μου το βιβλίο μου αφιερωμένο!

  1. Ήταν κάτι που είχατε στο μυαλό σας από παιδί ;
Από τη στιγμή που έγραψα την πρώτη μου έκθεση στο σχολείο.

  1. Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε το νέο σας βιβλίο με τίτλο «Στη σκιά του πάθους» , θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για την υπόθεση;
Το: "Στη σκιά του Πάθους", είναι μια σύγχρονη κοινωνική περιπέτεια, όπως ακριβώς και ή ζωή του κάθε ενός από εμάς. Δυστυχώς είναι λίγα αυτά που μπορώ να πω για αυτή την ιστορία, επειδή είναι τόσο απρόοπτη η εξέλιξη της, που λέγοντας δυο λόγια παρά πάνω, ίσως αποκαλύψω την πλοκή. Πρόκειται για ένα θέμα που έχει απασχολήσει συχνά την ελληνική κοινωνία. Όταν και όποτε συμβαίνει, απασχολεί τον Τύπο και τα ραδιοτηλεοπτικά κανάλια, τουλάχιστον για τέσσερεις ημέρες. Μέσα από τις σελίδες αυτού του βιβλίου, ο αναγνώστης θα παρακολουθήσει σαν από κλειδαρότρυπα, πώς ο ανθρώπινος νους μπορεί να φτάσει τόσο επικίνδυνα χαμηλά. Επίσης, σημαντικό είναι ότι οι ήρωες προέρχονται από όλες τις τάξεις της σημερινής ελληνικής κοινωνίας. Θα δούμε αναλυτικά μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας, πώς σκέφτεται σήμερα η νέα γυναίκα, ο νέος άνδρας, ο μεσήλικας, ο πλούσιος, ο φτωχός και φυσικά θα βλέπουμε πώς τα ανθρώπινα πάθη, όταν ξεφύγουν από τον έλεγχο της λογικής, επηρεάζουν την πορεία της ζωής μας.

7.Εκτός λοιπόν από μια ερωτική ιστορία , θα παρακολουθήσουμε και το ψυχογράφημα τεσσάρων ανθρώπων;

Μα φυσικά. Πάντα όταν γράφω δεν στέκομαι στεγνά στην ερωτική ιστορία. Πιστεύω, ότι ο έρωτας είναι ίσως το σημαντικότερο κομμάτι της ζωής, αλλά όχι μόνο. Καταπιάνομαι περισσότερο με το αποτέλεσμα που φέρνει στη ζωή μας το ερωτικό κομμάτι που βιώσαμε ή που βιώνουμε.

8.Για την ιστορία που μας περιγράφετε βασιστήκατε σε πραγματικά πρόσωπα ;
Όχι. Όλα τα πρόσωπα είναι πλασμένα από τη φαντασία μου.

9.Πώς επιλέγετε του ήρωές σας;
Πάντα από άτομα που έχω γνωρίσει και οι χαρακτήρες του μου έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον. Έχω το "ελάττωμα" να παρατηρώ τους ανθρώπους, να τους ακούω προσεχτικά κι ύστερα μόνη μου να τους αναλύω, με τη δική μου οπτική φυσικά.

10.Έχει τύχει ποτέ να ταυτιστείτε με κάποιον ήρωά σας;
Πάντα κάποια ηρωίδα μου βγάζει στοιχεία του δικού μου χαραχτήρα, μόνο που αυτό το αντιλαμβάνομαι αφού έχω κλείσει την ιστορία που διηγούμαι.

11.Ποια είναι τα συναισθήματά σας όταν βάζετε την τελευταία τελεία σε μια ιστορία σας;
Πολλά. Προσπαθώ το ΤΕΛΟΣ στα βιβλία μου να είναι συνταρακτικό. Να έχει δικαίωση και κάθαρση. Έτσι κλείνοντας, για πολλές μέρες είμαι ανάστατη, θλιμμένη που εγκαταλείπω τα "φιλαράκια" μου, δηλαδή τους ήρωες που για τουλάχιστον δυο χρόνια πάλευα και πάλευαν μαζί μου. Αναρωτιέμαι αν ήμουν δίκαιη μαζί τους, αν... είναι τόσα πολλά τα "αν"...

12.Σήμερα οι νέοι συγγραφείς είναι κάτι σαν μικροί στάρ. Συνεντεύξεις παντού, φωτογραφίσεις, διαδίκτυο , εκδηλώσεις είναι πράγματα που βλέπουμε καθημερινά. Για εσάς δυσκολεύτηκα να βρω πληροφορίες. Για ποιο λόγο;

Τώρα που μου θέσατε το ερώτημα το σκέφτηκα. Προφανώς δεν τα πάω τόσο καλά με τη δημοσιότητα και ίσως να μη με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη το σταριλίκι φορεμένο από τους συγγραφείς. Όμως αυτή είναι η άποψη μου και φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι και σωστή.

-Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο νέο σας βιβλίο!
-Εγώ σας ευχαριστώ!

Σία Χαλικιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου