Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Στην καρδιά της Άννας

Γνώρισα την Άννα πριν περίπου δυο χρόνια στη βιβλιοθήκη της Αμαλιάδας. Παρακολουθήσαμε μαζί τα μαθήματα του «εργαστηρίου γραφής» με την Ελένη Σκάβδη. Εκεί έχοντας την ευκαιρία να ακούσω κείμενα δικά της, μπόρεσα να «κοιτάξω» λίγο παραπάνω μέσα της και να δω τόσο την ευαισθησία της όσο και τη δύναμή της. Η Άννα είναι μια γυναίκα που μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στο σχολείο, την οικογένειά της αλλά και τη γραφή της. Αυτές τις μέρες μας παρουσίασε το πρώτο της βιβλίο και σκέφτηκα να την ρωτήσω για πράγματα παραπάνω για αυτή της την εμπειρία. 

  1. Ξεκινώντας θα ήθελα να μου δώσεις μια πολύ σύντομη περιγραφή της υπόθεσης του βιβλίου σου , χωρίς να αποκαλύψεις τα πάντα και χάσουμε το ενδιαφέρον μας να το διαβάσουμε.

 Το βιβλίο πρώτα απ' όλα είναι ερωτικό. Ξεκινά με τον εφηβικό έρωτα της Αντιγόνης, την εξέλιξη του με την πάροδο του χρόνου, τις ανατροπές που της επιφυλάσσει η ζωή. Επίσης είναι κοινωνικό γιατί εμπλέκει την οικογένεια, την καθημερινότητα, την παράδοση...

  1. Η ιστορία αυτή ήταν κάτι που δούλευες μέσα σου καιρό ή είναι κάτι που γεννήθηκε ξαφνικά;

Νιώθω τυχερή γιατί μέσα μου υπάρχουν πολλές ιστορίες... που σπρώχνουν για να βγουν. Θέλω να πω ότι δεν με κούρασε η γραφή του, μάλλον το αντίθετο... με ανακούφισε. Όπως όταν γέννησα τα παιδιά μου, που ήξερα πως ήταν η ώρα. Ήταν έτοιμα να αποχωριστούν το σώμα μου και εγώ ήμουν έτοιμη να τα υποδεχτώ.

3.  Οι ήρωες έχουν στοιχεία ανθρώπων που γνωρίζεις ή είναι εντελώς φανταστικοί; Έχεις «πατήσει» πάνω σε μια γνωστή προσωπική ή φιλική ιστορία;

Ένα κομμάτι του βιβλίου βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Η μία ηρωίδα μου, η Νάγια υπήρξε και ήταν όπως ακριβώς φαίνεται στο βιβλίο. Η άλλη, η Αντιγόνη είναι ένα κράμα αλήθειας και φαντασίας. Ο Στέφανος... υπάρχει παντού γύρω μας με διαφορετικά ονόματα!

4.  Ποια ήταν η στιγμή που είπες «ήρθε η ώρα να κάνω αυτό το βήμα» ; Ήταν ένα γεγονός που σε παρακίνησε ή κάποιος άνθρωπος; Για παράδειγμα τα μαθήματα που παρακολουθήσαμε με την Ελένη ήταν για εσένα ένα έναυσμα;

Σχεδόν ολόκληρο το μυθιστόρημα υπήρχε από καιρό αποθηκευμένο στον υπολογιστή μου. Στο εργαστήρι γραφής η Ελένη με έκανε να πιστέψω ότι τα γραπτά μου είναι αξιόλογα... Το καλοκαίρι λοιπόν - που έχω πιο πολύ ελεύθερο χρόνο για σκέψεις και αποφάσεις - ένιωσα ότι ήρθε η ώρα να το μοιραστώ...

5.  Ποιος ήταν ο πρώτος που διάβασε το κείμενό σου και σου είπε τη γνώμη σου;

Οι άνθρωποι του εκδοτικού...

6.  Δέχτηκες να κάνεις διορθώσεις – βελτιώσεις στην ιστορία σου ή  αισθανόσουν ότι θα μείνει έτσι όπως πρωτογράφτηκε;

.Δεν χρειάστηκε να μπω στο δίλλημα , δεν τέθηκε τέτοιο θέμα. .


7.  Πώς αντέδρασαν οι συνάδελφοι και οι μαθητές σου , στο άκουσμα του νέου αυτού;

Η πιο ωραία ατάκα από συνάδελφο "Πείτε μου ότι πέρυσι που γκρεμιζόμασταν (το ρήγμα του σχολείου εννοεί) εσείς προλαβαίνατε να γράψετε!" Και από μαθητή "όλες τις σελίδες εσείς τις γράψατε:"
Σε γενικές γραμμές όλοι εξεπλάγησαν γιατί δεν το είχα συζητήσει ποτέ.

8.  Έχει υπάρξει κόσμος που σε μιλάει για την υπόθεση ή είναι νωρίς ακόμα;

Όλοι όσοι το διάβασαν επικοινωνούν μαζί μου, για να με συγχαρούν, για να συζητήσουν την υπόθεση κλπ

9.  Εσύ τι θα ήθελες να μείνει στον αναγνώστη  με την ιστορία σου;

Όλα μπορούμε να τα αντέξουμε, όλα χωράνε μέσα σε μια καρδιά, αρκεί να την έχουμε "ανοιχτή".Να φυλάμε μέσα της όσα ζήσαμε και να την αφήνουμε να μας καθοδηγεί σε όσα θα 'ρθουν.

Από εμένα,
Κάθε επιτυχία στην Άννα και καλή ανάγνωση στους υπόλοιπους!!

Σία Χαλικιά


Υ.γ.

από την περιγραφη του βιβλίου

Είναι κορίτσι κι αγαπάει σα γυναίκα. Περιμένει, υπομένει, ελπίζει. Μεγαλώνει. Γίνεται γυναίκα στην αγκαλιά του Στέφανου κι αγγίζει το όνειρο. Για λίγο. Μέχρι ν\' ανοιγοκλείσει τα βλέφαρά της αρχίζει ο εφιάλτης. Ο εφιάλτης της Νάγιας...Όνειρα, έρωτας, επιθυμίες, αγάπη, πόνος, ευθύνες, απώλεια, οδύνη, απόγνωση, παράπονο, κατανόηση, συγχώρεση, χαρά... Όλα χωράνε μέσα σε μια καρδιά. Στην καρδιά της Αντιγόνης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου